نمایش اخبار یادداشت

چالش‌های روابط عمومی در ایران

روابط عمومی نقش مهم و برجسته ای در برخورد با مخاطبـان یـک سـازمان یـا یـک مؤسسه دارد و موفقیت روابط عمومی در هر سازمان و ارگانی علاوه بر توانمندی مسوول روابط عمومی به مدیر سازمان بر می‌گردد که تا چه اندازه به جایگاه این پست واقف است و از آن در راستای پیشبرد اهداف سازمان متبوع استفاده می‌کند.


سوم اردیبهشت چرا روز معمار نامگذاری شده است؟

 قبل از اینکه در مورد نامگذاری روز معمار سخن بگوییم ، ابتدا به این موضوع میپردازیم که معمار کیست؟


ده سرمایه‌گذاری هماهنگ برای توسعه اقتصاد ورزش

در چند دهه اخیر کمتر کسی تصور می‌کرد که ورزش در سطح یک صنعت در سیستم اقتصادی جامعه نقشی موثر داشته باشد. در گذشته آنچه از ورزش برای جامعه مطرح بود بیشتر جنبه تفننی و سرگرم‌کننده آن بود. به عبارت دیگر ورزش عمدتا به  صورت غیرحرفه‌ای و آماتور انجام می‌شد و دولتها نقش محوری در برنامه‌ریزی، سازماندهی و اجرای برنامه‌های ورزشی ایفا می‌کردند. اما امروزه وضعیت به کلی تغییر پیدا کرده است و سازمانهای تجاری و شرکتهای بزرگ اقتصادی وارد فعالیت و سرمایه گذاری در حوزه ورزش شده‌اند. آنها برای انواع رشته‌های ورزشی برنامه‌ریزی می‌کنند و دخالت دولتها را در امر سرمایه‌گذاری  به حداقل رسانده‌اند.


چرا آلزایمر می گیریم؟

محققان معتقدند که عوامل مختلفی وجود دارد که می‌تواند موجب آلزایمر و پیشرفت آن شود. افزایش سن مهمترین عامل شناخته شده برای آلزایمر است. مبتلایان به این بیماری معمولا  بیشتر از ۶۵ سال سن دارند. حدود یک سوم از افراد ۸۵ سال و بالاتر ممکن است مبتلا به آلزایمر باشند. دلایل بروز دیررس آلزایمر، احتمالاً به  دلایل عوامل ژنتیکی، شیوه زندگی و عوامل محیطی مربوط است و اهمیت هر یک از این عوامل در افزایش یا کاهش خطر ابتلا به آلزایمر ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.


چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی روابط‌عمومی‌ها در سال ۱۴۰۳

سال ۱۴۰۳ سالی پر از چالش و فرصت برای روابط‌عمومی‌ها خواهد بود. روابط‌عمومی‌ها با برنامه‌ریزی استراتژیک، استفاده از ابزارهای نوین، ارتقای سواد رسانه‌ای و توجه به مسئولیت‌های اجتماعی، می‌توانند در این سال به طور اثربخش به وظایف خود عمل کرده و نقشی کلیدی در موفقیت سازمان خود ایفا کنند.


ضرورت استفاده فعالین اقتصادی از مشاوران حقوقی

 امروزه مسائل حقوقی شرکتها بدلیل گستردگی و تنوع فعالیت‌ها و تغییراتی که دنیا با آن مواجه است، بسیار مورد توجه قرار گرفته تا بتوان با برنامه و پاسخ‌های مناسب، برای مدیریت آن اقدام کرد. در این رابطه  گفتگوی ما با دکتر حسن خانی را مطالعه می‌کنید که در آن به لزوم استفاده از تجربیات مشاوران حقوقی تاکید شده است. چراکه مشاوران حقوقی این امکان را به سازمان‌ها می‌دهند که از قوانینی که برای حل اختلاف یا برطرف کردن مسئله‌ای وضع شده است به نحوی صحیح و مطلوب استفاده شود.


جهش تولید با دانشگاههای مهارت‌محور ممکن است

شعار سال ۱۴۰۳ یعنی جهش تولید با مشارکت مردم بار دیگر امر مهم بازاندیشی نظام آموزشی را مطرح و در صدر مسائل کشور قرار می‌دهد چرا که تنها با دانشگاه مهارت‌محور می‌توان گام در این مسیر دشوار و طولانی نهاد.


هفت سین واقعی

یکی از ارکان اصلی نوروز، چیدن سفره هفت سین برای جمع شدن بر گرد آن به هنگام تحویل سال است “سفره هفت سین” بطور معمول ساعاتی پیش از تحویل سال نو گسترده شده و سیزدهم فروردین جمع می‌شود .


پوشاک اقوام در نوروز

نوروز برای ما ایرانیان یک جشن ملی محسوب می‌شود. در عین حال برگزاری جشن نوروز در هر قسمت از کشور، ویژگی‌های خاص خود را دارد. اقوام مختلف ایرانی با توجه به محدوده جغرافیایی، نمادهای فرهنگی خود را حفظ کرده‌اند و به‌رغم آنکه هر یک از آنها آداب و رسوم خاص خود را نیز در برپایی نوروز دارند، بازهم آن را به دور از همه وابستگی‌های قومی و مذهبی برگزار می‌کنند.


قابلیت‌ها و مزیت‌های استان گلستان برای توسعه گردشگری

در دنیای امروز صنعت گردشگری یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که در اقتصاد هر کشور درزمینه اشتغال‌زایی و کسب درآمد می‌تواند تأثیرگذار باشد. وجود جاذبه‌های طبیعی، اقلیم‌های متفاوت جغرافیایی به همراه میراث و تمدن بشری دست‌مایه‌های گران‌قدری است که می‌تواند تحولات بنیادین در عرصه‌های مختلف به همراه داشته باشد.


آینده‌پژوهی گامی برای ساخت آینده مطلوب

آینده‌پژوهی حوزه‌ای بین‌رشته‌ای است که با استفاده از تجزیه و تحلیل منابع و شناخت روندها و همچنین با در نظر گرفتن تحولات مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، تصویر آینده را تا حدودی شفاف می‌کند. به بیان دیگر آینده‌پژوهی تلاشی است برای شناخت حوادث و رویدادهای مثبت و منفی آینده.


تیتر اخبار