«توئیتری‌شدنِ سیاست»

نشست رونمایی از کتابِ «توئیتری‌شدنِ سیاست»برگزار شد

علیرضا نیاکان -نشست رونمایی از کتابِ «توئیتری‌شدنِ سیاست» توسط نشر اگر با همکاری پلتفرم اجتماعی کارزار، انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، خانه اندیشمندان علوم انسانی، با حضوراقایان دکتر محمدجواد ظریف دکتر هادی خانیکی دکتر محمد فاضلی دکتر محمد راهبری (نویسنده‌ی کتاب) و جمع کثیری از اصحاب رسانه اساتید دانشگاه ها و پژوهشگران و….. درمحل خانه‌ی اندیشمندان علوم انسانی، سالن فردوسی به دبیری خانم صبور نژاد برگزار گردید دراین برنامه درارتباط با نقش -اهمیت وتآثیرمزایا و معایب حضورافراددر فضای مجازی و تویتر بحث و تبادل نظر صورت‌گرفت (شکل نگرفتن گفتگودرفضای تویتر قبایلی درتویتر شکل گرفته است که به جای گفتگو باهم میجنگند )  (رسانه تویتر کمک نکرده آدمها ئی که دراین فضا هستند باهم گفتگو کنند)(تویتر رسانه تحلیل وسیاه فروختن است) (همبستگی اجتماعی به وضوح در توئیتر تضعیف می‌شود)(۳درصداز جمعیت ایران در فضای تویتر حضور دارند ) ( خیلی‌ها معتقدند شبکه‌های اجتماعی خیلی تاثیر گذار نیستند بنابراین ضرورتی ندارد و نباید  به مطالعه آنها پرداخته شود)(حضورنسل زد z  درفضای مجازی که تحت تاثیر فعالان سیاسی و رسانه ای  تاثیر بلند مدت در جامعه میگذارند) (هرچقدر  این فضارادیکال ترباشدپربازدیدتر می‌باشند رویکرد پوپولیستی درتویتر شکل می‌گیرد هم درفرم وهمچنین محتواورویکردرادیکالی اختلاف می‌شود و باعث ایجاد وفاق ملی نمیشود)(تاثیررشد واهمیت این رسانه که درجوامع  دیگر جهانی مختلف و متفاوت است)(اهمیت حضوردر فضای مجازی  تویتر باعث شده انحصار رسانه ای شکسته شود وکارتل های رسانه‌ای بی اثر شوند) (دردنیای کنونی انسان کنش‌گر است توئیتر لحظه ای است ودرلحظ تاثیر گذار است) ازجمله مواردی بود که دراین مراسم مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت


تاریخ: ۰۳ آذر ۱۴۰۳
نظرات خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تیتر اخبار